top of page
Search

על ארנב(ונ)ים ואנשים

Updated: Oct 18, 2020

לפני שבוע וחצי במסגרת משבר הביצים החלטנו להביא תרנגולות. יש לנו לול ליד הבית. פינינו אותו והכנו אותו. חברים בינתיים קיבלו תרנגולות וארנבונים והילדים שלהם, ביחד עם הבן שלי, היו מאושרים.

"יש להם ארנבונים בשבילכם, רוצים?"

"בטח!"

אחרי דיון קצר שבעקבותיו הבנתי שהמכשול העיקרי בקבלת הארנבונים הוא הילדון שלהם בן ה3 שצרח "לא! לא רוצה לתת אותם!" בעקביות, ויתרתי. אבל ההורים שלו לא ויתרו. "תכף יהיו עוד גורים ולא נוכל לאכלס את כולם."

בשבת אייל תכנן לנסוע לכל היום לתל אביב. "אנחנו נהיה בסדר גמור, נסתדר," אמרתי לו, כשב8 בבוקר קיבלתי וואטסאפ לבוא לקחת את הארנבונים. הבן שלי הקטן היה מאושר.

הלכנו אליהם, ולאחר שנכשלתי נחרצות בנסיון התפיסה, האמא של הילדון בן ה3 שלא הפסיק לצרוח "לא רוצה! לא רוצה!" ולבכות תפסה שניים, שמה אצלינו בארגז, והתחפפנו משם כמו גנבים. הגענו הביתה. שמנו אותם בלול. נתנו גזר ומים. תוך פחות מ10 שניות הם ברחו.

אייל נסע. היה שרב.

כל היום התעסקתי בלתקן את כל החורים בגדר ולנסות לתפוס את הארנבות. ב6 בערב עם מיגרנה בגודל מטולה התייאשתי. שמתי קצת אוכל בתוך הכלוב והתרחקתי. הם נכנסו, אכלו קצת בתוך הכלוב ואז מצאו חור חדש ויצאו שוב. שמחים ומאושרים כירסמו בגינה חסה וחמצוצים.

אממה, החתול שלי הנאמן קלט שאני מנסה לתפוס אותם ומיד הצטרף לחגיגה. ״מיאו, אני אציל אותך אמא!״

גם הילדים של השכנים הצטרפו, וכשהכלב הענק שלי גילה במה מדובר, זה כבר היה נראה כמו מצוד זומבים מוכי אמוק אחרי ניצוץ חיים.

את הכלב הכנסתי בלילה הביתה וגם את החתול. למחרת בבוקר בחיל ורעד יצאתי עם הזריחה ומצאתי אותם מכרסמים דשא מחוץ לכלוב.

ביום ראשון אייל ויתר על תל אביב ונסע לקנות גדר טובה יותר.

בינתיים גם השכנים המבוגרים ניסו לתפוס אותם וגם החתולים של השכנים התגייסו למשימה.

עוד יום עבר שבו נכנסו הארנבונים ויצאו מהכלוב, ושוב ירד הלילה.

למחרת בבוקר הסתבר שהכלב ברח. הארנבון הג'ינג'י כבר לא הגיע יותר, אבל השחורה הקטנה המשיכה לבוא. שחררתי את המאמץ לתפוס אותה מתוך אמונה ותקווה שהיא מספיק זריזה וחכמה.

היום, בטיול של הבוקר, מוקדם, ראיתי 3 חתולים של התאילנדים שתפסו תרנגולת והתחילו לנשנש אותה.

השנה ביום השואה בשנת 2020, בגלל סגר הקורונה, פחות הרגשתי את האווירה כי לא השתתפתי בטקסים, והצלחתי להתעלם יחסית מהכאב שבו יצור חסר אונים נפגע על לא עוול בכפו מיצורים גדולים שנהנים לצוד אותו. שמתעלמים מצעקה של ילד קטן "אמא אני לא רוצה!"

שיצור חמוד ומתוק ניצוד רק כי מכרסם לו עשב להנאתו באוויר הפתוח.

בצהריים פתאום שמעתי צעקה "יואו תראה! בחיים לא ראיתי דבר כזה!" איש גדול רכוב על אופניים סימן לחבר שלו והצביע על משהו לפני הבית שלי. "מה ראית?" שאלתי והספקתי לראות 3 חתולים של השכנים בורחים עם הקטנה השחורה בפה של אחד מהם. אפילו לא הספקתי לרדוף. הם נעלמו מיד.

לא לוקחת תרנגולות. נאכל חביתה מטופו.

****בשניה ששיחררתי את מה שכתבתי פה אייל הגיע עם הארנבון השני בידיים. אולי בכל זאת יש השגחה עליונה?

Recent Posts

See All
bottom of page